7. januar 2015

Fresh start

Godt nyttår!
Jula og ferien har vært så fin, men nå er den over. 
Det er egentlig ikke så ille, for nå er det tid for en ny fresh start! 
Jeg er nok, i følge en ganske profilert interiørmann, en av de late, for julepynten forsvant ikke før i går her. Og juletreet står her ennå med lysene påmontert. Uten pynt riktignok, men dog... Jeg velger å tro at mannen prøver å være litt morsom og ironisk, og egentlig bryr jeg meg vel døyten om hva noen skulle mene om hva vi gjør her. Man gjør det man kan og vil og har tid og energi til, ikke sant? :)


Det eneste som minner om jul her nå er stjernene som henger over spisebordet. De er så fine at jeg ikke har lyst til å fjerne dem ennå! Er det lov å ha stjerner litt til, eller?

Da den røde jula gikk ut, kom de gule og mintblå interiørdetaljene tilbake. Åh, jeg har savnet dem!
Det er favorittfargene og jeg tror jeg aldri kommer til å gå lei.


"Skal du ta bilder, ja? Jeg gidder ihvertfall ikke å flytte meg...." Men han var nå fin der han lå, da, Sofusen.

 
En svibel har fått bli igjen, det samme med noen hvite papirstjerner. Saueskinn gir en koselig vinterfølelse!

Jeg føler for en fornyelse på sofaputefronten. Noen av dem begynner å bli sørgelig utslitte, for vi har hatt dem i flere år. I motsetning til ganske mange interiørinteresserte damer har jeg faktisk ikke skapene fulle av putetrekk... jeg lurer på om jeg ikke skal sy et par nye selv, og kanskje investere i et par også.

Nye planter er også på innkjøpslista. Det begynner dessverre å tynnes litt ut i rekkene her nå. En ny stor en bak sofaen hadde vært kult, i tillegg til noen grønne detaljer i vinduene og rundt i leiligheten.


Jeg blir med på januarutfordringen hos Norske Interiørblogger med de to oversiktsbildene. Temaet er belysning! Jeg mener vi har litt å gå på her i stua, og ønsker meg noen nye gulvlamper. Enn så lenge bruker vi det vi har! Og favoritten over spisebordet... den blir jeg jo aldri lei ;)

Jeg håper du har en god start på 2015!

//
Happy New Year!
Christmas and vacation have been so nice, but now it's over.
It's not too bad, because a new year means a fresh start!
Christmas decorations is finally put away, and I could find the yellow and blue details. I've missed them! My favorite colors!
I feel for some new cushions as some of those we have are sadly worn out. I think I will sew some myself and maybe buy a couple as well. New plants are also on my wishlist! A big one behind the sofa and some greens in the windows.
I hope you have a good start to this new year!

2 kommentarer:

Deilig og få ut jula, og inn med digge grønne planter og litt luft:)
Fint med mint og gult, og Sofus passet jo perfekt inn ♡

Jeg og elsker den lampen din!
Lykke til i utfordringen:)

loooove your stil and your cat!!!!!!! angie from germany

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)