5. september 2014

DIY - Tre fine ting på en fredag vol. 4

Wow, det føles ut som at det var i går jeg lagde dette innlegget sist! Men neida, det er allerede ei uke siden forrige fredag og det betyr jo at det er dags for noen inspirerende gjør det selv-prosjekter igjen.
Etter ei litt hektisk uke kjenner jeg at jeg har behov for noe fargerikt som gir energi, og ideene jeg deler i dag er nettopp dét; fulle av farger! September er jo en fargerik måned, med trær i brann, sprakende blå himmel og grønt gress. Lov meg at du nyter det!

Ha en fargefull og fin fredag!

Foto: say yes

Denne falt jeg veldig for, en kalender eller månedsplan laget av fargeprøver! Har du en gammel korktavle liggende, er jo dette en super måte å bruke den på. Og har du ingen tavle kan det være lurt å sjekke innom høstens loppemarkeder (billig!) eller på gjenbruksstasjonen (gratis!) om du finner en der. Fargeprøver kan man jo plukke med seg der det selges maling, og er man ikke så fargerik av seg kan det sikkert bli stilig å holde seg til f.eks. bare grønnfarger eller grått/svart/hvitt.
Denne ideen er hentet fra bloggen say yes, og der finner du også en bruksanvisning.. men jeg tror ikke du trenger det ;)


Mer kork, denne gangen kjeleunderlag (fra IKEA) som blir til ei ny oppslagstavle. Med litt maling fresher det jo opp en kjedelig gang, eller kanskje et kontor som trenger en fornying. Trenger du å se hvordan det gjøres, kan du hoppe inn på bloggen Oh Everything Handmade.

Foto: wayaiulandia

Til slutt et lite innendørs tre i høstfarger, og nå fikk jeg en idé om hvordan jeg skal bruke filtkulene jeg har hamstret på Søstrene Grene. Lime dem på kvister jeg finner ute i naturen! Bildet og ideen fant jeg inne på bloggen wayaiulandia.

//
TGIF!
After a hectic week I need to fill up my energy, 
and one of the best ways to do that is with colors! 
This Friday's DIYs are some colorbombs that I hope you like.
DIY Paint Chip Calendar - say yes
DIY Custom Cork Board - Oh Everything Handmade
DIY Felt ball tree - wayaiulandia

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)