2. juni 2014

DIY - Teksturkunst inspirert av Kristina Krogh

Denne DIYen har jeg ventet på å få dele med dere!
Jeg ble nemlig spurt av Kamille for noen uker siden om jeg ville bidra med en DIY og et intervju om DIY i bladet, og da ville jeg vente med å legge den ut på bloggen til bladet var i butikk.
Og det er det nå! (Løp og kjøp) :)

Dette er en DIY inspirert av teksturkunsten til Kristina Krogh.


En flott kombinasjon av ulike teksturer jeg liker godt og geometri, bedre blir det ikke! Og med en dusrosa papp i bunnen passer det ihvertfall perfekt inn hos oss nå.


Du trenger:
Stiv kartong (jeg kjøpte på Norway Designs)
Fotopapir
Printer
Saks
Linjal
Blyant
Dobbeltsidig tape (kjøpes i hobbybutikker, Europris, Nille osv).


Slik gjør du:
Søk i bildesøket til Google etter teksturer. Bruk gjerne engelske ord (større utvalg av bilder) som "white marble" (hvit marmor), "concrete" (betong), "light wood" (lys tre), "pink marble" (rosa marmor), "copper" (kobber), "paper" (papir) osv.

Lagre bildene og print dem ut på fotopapir.

Bestem hva slags mønster du vil ha og lag en mal. Jeg lagde to trekanter som jeg igjen klippet i tre biter. Se målene på bildet over.

Tegn på baksiden av fotopapir med malene.

Sett sammen ulike teksturer som kan passe.

Klipp ut bitene og legg trekantene utover på kartongen og bestem mønster.
Ta gjerne bilde med mobilen av ulike mønstre (før du limer fast), og se hvilket du liker best.
Jeg brukte litt tid før jeg ble fornøyd, og det var ikke før den trekanten til høyre ble snudd på hodet at det ble som jeg ville!

Bruk dobbeltsidig  tape til å lime på trekantene.



Lag et stilleben og sett bildet sammen med noen ting som har samme tekstur som du har valgt i bildet. Da får du virkelig fram uttrykket!



Bilde av artikkelen i Kamille nr. 12/2014.
Gøy å få bidra!

//
DIY - Texture art with inspiration from Kristina Krogh
The Norwegian magazine Kamille asked me to share a DIY and an interview about DIY in their latest issue! I made this texture art, with great inspiration from the artist Kristina Krogh!

You need carton, photo paper, scissors, ruler, pencil and double sided tape.
Use Google search to find pictures with different textures. Search for "white marble", "concrete", "light wood", "pink marble", "copper", "paper" and so on.
Print the textures on photo paper.
Decide how you want your template and make one with carton.
I made two triangles in different size (10 cm and 15 cm - see picture above for measurements). Cut them in three.

Draw on the back of the photo paper, and decide what textures you want to use. As you can see I combined two textures that I think match in one triangle.

Cut out the pieces and put them on the carton to see what pattern you want to make.
It's smart to take pictures of different patterns to see which one you like the most before you glue!

When you have found the perfect pattern, put double sided tape to the pieces and glue them to the carton.

I hope you understand my English, if not please write me a comment and I'll try to describe it to you in a different way :)

2 kommentarer:

Dette var utrolig fint! Du er jammen kreativ :-)
Ønsker deg en solskinnsdag. Klem Monica.

Åh.. Så fiiiint! Stas å komme på trykk da!!
Ønsker deg en nydelig tirsdag :)

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)