13. april 2014

DIY - Pompoms til påske

Å lage sin egen påskepynt er muligens sånt man drev mest med da man var liten. Og i voksen alder gjør man det kanskje sammen med barna om man har noen. Men det går jo an for alle å lage litt pynt for alle og enhver, uansett alder og om man har barn eller ikke!
Jeg tenkte ihvertfall det i går da jeg var på #strikkogdrikkmedforeningen.
Jeg ville lage noen pompoms til påske!


Du trenger:
Filt
Saks
Nål og tråd
Hyssing
Blyant
En sirkel å tegne etter


Slik gjør du:
1. Tegn opp like sirkler på filten i ønsket størrelse. Jeg ville ikke ha mine så store for jeg ville ikke ha så store pompoms. Jeg brukte bunnen av en gavebåndsnelle.
2. Klipp ut sirklene. Du trenger 9 sirkler per pompom. Det kan være lurt å prøve og klippe innenfor blyantstreken slik at den ikke synes så godt.
3. Fest sytråden og sy fast hyssingen. Dette trenger ikke være så pent, for det synes ikke allikevel når pompom'en er ferdig.
4. Brett en sirkel først en gang, så en gang til og sy fast hjørnet til midten av den "flate" sirkelen som du sydde fast hyssingen i.
5. Brett neste sirkel på samme måte og sy den fast ved siden av. Sy på to sirkler til slik at du dekker hele den flate sirkelen.
6. Snu den flate sirkelen og sy på fire brettede sirkler på andre siden. Fest tråden og voila! Pompom'en er ferdig!

Jeg fant ideen via Pinterest på bloggen cakeeventsblog.com. Der er det også en fremgangsmåte om du synes du ikke fikk nok informasjon her :)

//
I've made these felt pom poms for easter!
For an English translation you can visit cakeeventsblog.com to see the original tutorial.


6 kommentarer:

De var sikkelig fine :) Kanskje jeg skal lage litt påsepynt likevel!

Så fine de var!!
Flink du er altså:)
Her har jeg laget gipsboller, enkelt og dekorativt:)
Helt alene, uten unger, hehe, koselig det ♥

De var kjempefine. Jeg pynter ikke noe særlig til påske, men i annen farge passer disse til jul også. Takk for tips.

Åh, så fine de ble! :)

Sant som du sier, påskepynt kan alle lage uansett :)

God påskeklem til deg

Åh, disse var fine!! Og i en nydelig farge!
Takk for koselig kommentar inne hos meg...
Betongegg må du prøve deg på! :)
Ønsker deg en flott påske! Klem :)

Veldig fine og nice farge �� Hvor har du kjøpt den filten? Tror jeg må herme! Hilsen guro :)

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)