8. desember 2013

Copper Christmas


 Denne jula har litt kobber i seg,
sånn blir det jo når man har valgt å ha ei slik lampe og en sånn en fin kubus-lysestake. Det må liksom gli inn med det andre.
Kubusen har fått lov å bli årets adventsstake,
og i går lagde jeg noen tall av perler (bedre seint enn aldri, eller?).
Jula har også rødt i seg. Sånn blir det bare, jeg kommer aldri til å legge det fra meg - trender eller ei.


Men en trend jeg har fått veldig sansen for er stjerner!
Jeg husker nemlig godt hva Keiserne svarte, da vi nysgjerrige jentene på Bloggbliss-tur til København spurte dem om hva som kom til å bli det store til neste jul (de var jo rundt på mange messer og snuste på juletrenden allerede i mai/juni). "Stjerner", sa de. Og stjerner har det blitt! Stjernene på bildene har jeg bestilt fra Keiserne også, bortsett fra de små som jeg har brettet selv.



Hjerter og røde sopper er også jul. Og snøkrystaller.
Jeg er veldig glad i jul og den stemningen den bringer med seg.
Jeg er så heldig at jeg har hatt veldig mange fine julefeiringer sammen med familien min,
og jammen meg blir det 32. året på rad jeg drar hjem til Hadeland for ei jul slik jeg kjenner den best.
Så lenge jeg ikke har noen barn selv, tillater jeg meg faktisk å være litt barn selv,
og kjenne på den barnslige gleden der er å få være med å pynte treet, lete etter mandelen i grøten og kjenne litt på pakkene som venter.

***

Dette er det andre bidraget mitt i månedens utfordring hos Norske Interiørblogger; Jul, jul strålande jul.

//
I have integrated copper in this years Christmas decorations.
With a copper shade lamp and the Kubus candleholder, I kind of just have to :)
The Kubus is this year's advent candlestick, and yesterday I made numbers with beads (better late than never, right?) :)
Stars are a big trend this Christmas, and I have lots of them :-D
I also think hearts and red mushrooms are putting me in a Christmas mode.

I really love Christmas and I am so lucky to have had a lot of nice and cosy Christmas celebrations home with my family. This year is the 32nd year I'll go home to celebrate, and I can't wait to help out decorating the tree!


This is my second contribution in this month's photo challenge at Norske Interiørblogger.

9 kommentarer:

Endelig noe som skiller seg litt ut til advent :), jeg er veldig tradisjonell når det kommer til interiøret mot jul, men er så spennende å se hvor individuelt det er fra blogg til blogg :)

KULT!!
Digger lampa di:))
Her er det og litt rødt, ikke mye, men litt må til for at det skal bli jul:)
Og nissene kommer nok når det nærmer seg:)

Fint bidrag :) trendy julete :)

Klems Diana

Å så lekkert! Synes det er så fint med litt rødt :-) Her er det ikke noe rødt ennå, men skal aldri si aldri. Masse lykke til!
klem Vibeke

Så kult, den lampa de er en drøm:) elsker den. Klem Ann Elin

lekkert bidrag, elsker lampen og staken. Kjekt å se at du har litt rødt også :-)

Du har det sååå lekkert! ME LOVE LOVE!

Ønsker deg en aldeles fortryllende desemberuke ♡
Her er det full rulle på jobb, men til helgen reiser jeg til Tallinn med mannen - LYKKE!
Stor klem
-Maia

Digger perletallene dine!

Heia, og takk for sist i Bergen;)
Gøy å følge deg både her og på insta:)
Så utrolig nydelig og kreativt hos deg;)
Nydelige stjerner du har der og elsker kobber i interiøret;) Hvor har du kjøpt den sorte stjernen?
Bli gjerne med på min giveaway, der du kan vinne monogramservietter til julefrokosten;)
Klem fra Janne

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)