25. november 2013

The playful corner

Jeg føler det er litt vanskelig å beskrive stilen vi har her i leiligheten, det er en god blanding av både det ene og det andre. Jeg liker jo veldig mye forskjellig og klarer ikke å gå for bare EN retning, men jeg har ihvertfall prøvd å lage gjennomførte soner. Å eksperimentere med forskjellige stiler er bare gøy og når man får til det man ser inni hodet sitt er det ekstra moro!

På kjøkkenet hadde jeg lyst til å få for en litt leken stil ved spiseplassen, og fargen oransje poppet opp som en god kandidat å krydre med. Jeg lagde faktisk en kollasje i Photoshop der jeg satte sammen ting jeg kunne tenke meg - også ble det faktisk nesten akkurat slik til slutt!

Bord, teppe og stoler fra IKEA (stolene ser nesten mer rød enn oransje, ut, men...)
Lampe: Flower pot - Verner Panton
Hylle: String med eikeplater
Klokke: Fra Søstrene Grene - malt inni
Bartekopper fra Kremmerhuset

Mange er imponert over hvor fort vi har kommet på plass i leiligheten, og jeg tror det er et resultat av god planlegging! Hvis man vet hva man vil ha, er det så utrolig mye lettere å gjøre det effektivt!

Ikke le over Photoshopkunnskapene her nå, men dette ble gjort veldig raskt en dag da ideene poppet inn i hodet mitt. Jeg måtte jo sende kjæresten noe slik at han kunne si seg enig eller ikke! Heldigvis var han med på planene mine!

Ble det ikke ganske likt, da? :)

(Resten av kjøkkenet er bare litt huff... og jeg har så lyst til å bytte det ut!)


//
I feel it's a bit hard to describe the style we have chosen for the interior in our apartment! It's a mix of this and that - I like so many different things! I've tried to make consistent zones though and the dinner place in our kitchen has become a playful corner!
I made something very fast in Photoshop (don't laugh!) to describe my thoughts, and to show my boyfriend what I wanted to do! Luckily he agreed and the result turned out pretty similar, don't you think? :)

3 kommentarer:

Syns også det er vanskelig å skape samme stil i alle rom, det blir litt blanding. Men jeg prøver å kjøre samme blandingen gjennom hele leiligheten. Litt moderne, litt 50-talls, litt lekent, litt farger, litt tre.... Mye å holde orden på, men til sammen så blir det nå ganske personlig ihvertfall.

Så gøy med litt farge! Det trengs når det er så mørkt ute :-) Og moro å se illustrasjon mot virkelighet, du har klart det *blunk. Håper dagen din blir fin. Klem fra Monica

Très joli post! superbes photos, j'adore!
Merci pour ce partage, bon dimanche!
Cath.

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)