12. november 2013

Når nettene blir lange...

.. og kulda setter inn, da er det godt å lagre ved i Woodwall'en min! 

Peisen i leiligheten vår er på kontoret (inn døra til høyre på bildet), og når boden er i kjelleren fem etasjer ned (uten heis), er det greit å kunne lagre litt ved her oppe. Et slikt vedstativ har jeg hatt på ønskelista lenge - ja, til og med før jeg visste at jeg skulle flytte til et hjem med peisovn!

Av diverse grunner var det ikke plass til å henge stativet ved siden av peisen, og da var den nest beste løsningen å henge det her i gangen. Peisen er jo uansett ikke veldig langt unna.

Vedstativet heter Woodwall og kommer fra Rais.
 


Bildene til venstre er fra Granit, jeg liker enkelheten og det litt "krølla" uttrykket.
Vinballongen er fra loppis, fikk den for en 10'er.
Kurv fra Granit. Fint å lagre aviser, tennbriketter og slikt her, samt at den tar en del av bøsset som faller ned.

Nå håper jeg at jeg snart finner et fint kostestativ i tre som kan stå her også, slik at det blir enkelt å børste rundt stativet. Noen som vet hvor jeg kan få tak i et?

//
It's getting colder and we have to use the fireplace more often.
We have wood in our storage in the basement, five floors down (no elevator), so this woodwall is very practical! The fireplace is in our office (seen through the door on the right), but we have no room for the woodwall in there. An ok solution was to hang it here in the hallway, the fireplace is right around the corner anyway.

5 kommentarer:

Så lekkert stativ! Har gått og siklet litt på det et års tid jeg også - men vanskelig å henge det opp på skifermuren føler jeg :) Grattis!!

Hei, så fint det ble! Feiebrett i tre får du kjøpt hos Røst, http://www.butikkenrøst.no

Det er det samme som du finner her: http://www.matildeco.se/index.php/catalogsearch/result/?q=sopset+
Kikket på det i helgen hos Røst her i byen, og det er skikkelig fint!

Så lekkert og tøft! Det er både dekorativt og stemningskapende å bruke ved i interiøret! I love! Takk for fine ord inne hos meg;)! Du skal ikke tilfeldigvis på et kurs i Oslo den 21 november;)? Kanskje tid til en kaffi;)? Klem

Ååååå! Jeg har såååå lyst på sånt stativ!!!!!!!!!!! Har ønsket meg d lenge... Har samme problem som deg.... Ingen plass ved peisen.... Men ikke så dumt å henge d for seg selv da....

Klems Diana

Hei! :) gikk fint å male m bengalakk :) den er lett å jobbe med. Men lukter en del. Så mal i eit rom m vindu ;)
Jeg trengte 2 strøk :) helt topp resultat. Fordelen m bengalakk er At sen blir sterk og holdbar når sen har herdet ;)

Sjekk ut den RÅ give awayen hos meg <3 sier bare.... Designerlampe :)

Klems Diana

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)