27. september 2013

Oransje høst // Orange autumn

Det går radig mot oktober,
i hovedstaden var det frost i dag tidlig.
Naturen endrer seg fra grønn og frodig til fargerik og flott.
Det er litt kaldt, men jeg digger å kunne dra
krisp og frisk luft ned i lungene
når jeg går til jobb.


Jeg har tro på at oransje
er en farge vi vil se mer og mer av framover.
Sammen med grått, brunt eller svart,
krydret med kobber, gull eller messing.
Nydelig sammen med blått og grønt også?


Jeg er jo stor fan av gul og sennepsgul,
men oransje kan godt få krydre litt innimellom.
Å bruke høstfargene fra naturen er jo til og med helt gratis!


Jeg liker at det nærmer seg helg (hvem gjør vel ikke dét?)!
Planene er blant annet å male litt, henge opp lamper,
henge opp hyllene mine som endelig har kommet(!),
rydde og fikse.
Jeg får se hvor mye jeg rekker, jeg skal på
et 30-årslag innimellom der også :)

Ønsker alle som er innom ei god helg!

Bildene i dagens post er lånt fra Est Magazine #10.

//
The days are getting colder here in Norway.
Soon it's October and the nature is transforming from green to a splash of colors!
I believe orange is a color we'll see more of in interiors.
Mixed with black, grey or brown, copper, gold and brass,
or maybe dark blue or green? I like it!

Right now the weekend is very near.
My plans are to do some painting, hang up some lamps and my new shelves (that finally arrived!),
do some fixing and cleaning... and to attend a friend's birthday party!

I hope you'll have a great weekend!

2 kommentarer:

Å, hvilke fine bilder! Nydelige farger, om en ikke helt mine fargetoner. Smilte godt av hodeskallen. Fant skjelettet av et reinsdyr når vi var på fjelltur for noen helger siden, og det minnet meg om eselskjelettet vi dro for å hente når vi var på Kreta. Merkelig påfunn sier sikkert mange, men slik er det nå engang å være arkeolog... Og slike skaller er jo fotogene da, det viser bildene over her helt klart!
Ha en fin helg, høres ut som du har masse fine planer!

Herlig inspirasjon! Har aldri vært så veldig fan av oransje, men har jammen lært meg at man aldri skal si aldri! ;)
God helg, fine deg! Kos deg med alle dine gjøremål! :)
Jeg jobber hele helga, men rekker en bursdagsfeiring innimellom!
Klem Carina

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)