2. juli 2013

DIY - Hylle av plankestabler

Jeg skal ærlig innrømme at jeg påvirkes av trender på interiørfronten,
og mang en populær gjenstand blir ført opp på ønskelista etter hvert som jeg ser dem
blogget, instagrammet eller avbildet i interiørblader.

Allikevel er jeg fast bestemt på at jeg ikke skal ha et hjem som kun består av moderne design og merkeprodukter. For å lage en stil som gjenspeiler både meg og han jeg bor sammen med, er jeg bevisst på å blande inn ting både han og jeg har et forhold til. Ting vi kanskje har hatt med oss fra vi var barn, ting som har fulgt oss i hjem etter hjem - nettopp de tingene som gjør at et hjem føles som hjemme - for oss begge!

Det kan være den gamle globusen som samboeren har hatt siden han bodde hjemme på gutterommet. Eller skattholdet som jeg møysommelig pusset opp og malte da jeg var 12 år - og som tjente som "sminkebord" hjemme på jenterommet.


Jeg er dessuten fan av at ting kan lages selv, eller pusses opp og gjøres til "egne". 
Kan man spare penger på det, blir jeg også glad.
Det er mye jeg har lyst til å gjøre, som kanskje aldri blir gjennomført,
og jeg kan tenke at "det var en god idé, men det passer ikke hos oss akkurat nå".
Da er det fint å bruke bloggen som en slags scrapbook til å samle på disse ideene.
Kanskje jeg en dag blar tilbake og tenker; NÅ er det på tide å gjennomføre denne ideen!

Scandinaviandeko.com har mange gode ideer på sidene sine, og jeg fikk lyst til å dele enda en av dem her nå. Nettopp en slik ting som kan gjøre at man får en litt egen stil - kanskje som en kontrast til det glattpolerte  og designifiserte? (det siste ordet der laget jeg selv nå) ;)

Her har de stablet masse gamle planker oppå hverandre og laget ei slags hylle, eller konsollbord - eller hva man skal kalle det? Stack boards, på engelsk. Ved å binde plankehaugene sammen med neonfargede strapper, og male endene på plankene i samme farge får man en helt egen stil på det. Og så er det jo bare å lage sitt eget stilleben med de tingene man liker aller best oppå?

Jeg kjenner jeg får lyst til å prøve dette i den nye leiligheten.... pappa, har du noen gamle planker jeg kan arve? :)

//
Make a stack board of old (or new) plank boards and style it with your favourite things!
Take a look at Scandinaviandeko for more information.
I like DIYs and things that make my interior and style unique.
It's important for me to not only have design items in my home, I like to mix different styles and things to make it special to me and my boyfriend.
I think I want to do this DIY sometime, it would add some roughness and contrast!

3 kommentarer:

Kjempeenig med deg! Det er viktig å bevare seg selv oppi all inspirasjonen man finner så lett på nett. Jeg liker også at jeg omgir meg med ting som betyr noe for oss som bor her, og som vi har valgt sammen. Gleder meg til å se hva du finner på i den nye leiligheta!
Lina

Grattis med ny leilighet:) åå jeg elsker sånne ideer..så fresht med den røde kontrasten i planken:) jeg tenkte på neonrosa med en gang:)

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)