6. mars 2013

En blogg du blir glad i

I dag har jeg lyst til å framsnakke en blogg og en blogger jeg er veldig glad i!
Bloggen drives av ei vakker jente som besitter ordkunst, interiørglede og formidling som få andre.
Jeg snakker selvfølgelig om Marthe med Marsipan og smilefjes!

Marthe kom inn i blogglivet mitt for mange år siden. Før skrev Marthe nemlig bloggen Thinktank og der trollbandt hun de fleste med de fine skriveriene sine. Dessuten hadde hun så kult interiør, delte fine gjør det selv-prosjekter og var raus med farger og kjærlighet.

Bildet er lånt fra Marsipan og smilefjes

Jeg tror egentlig jeg hadde en liten crush på både Marthe og venninnene hennes (K&C som også blogget), litt sånn avstandsbeundring av disse søte og inspirerende jentene. Jeg tror faktisk det var Marthe som inspirerte meg til å begynne mine egne DIYs og som gjorde blogging og kommentering gøy!
TAKK for det, Marthe! :)

Bilde lånt fra Marsipan og smilefjes

Nå har Totenjenta flyttet med mann og barn til vakre Stryn, og endelig er de på plass i nyoppusset hus! Og endelig har Marthe funnet inspirasjon (og internettforbindelse) til bloggen igjen, og hun sprer om seg med så mye interiørigodteri at det ikke er lett å sitte stille når man leser!

Jeg liker at Marthe har sin egen stil, litt sånn særegen og blandet som gjør at det blir HENNES signatur på det.
Jeg digger fargene hun bruker, at hun blander inn naturen, at nytt går hånd i hånd med gammelt, og at hun ser verdi og nytte i selv den aller mest bortgjemte gamle tingen hun finner på loft, i kjellere eller i brukthandler. Det blir en blanding av koselig, stilig, moderne, retro og unikt.

Også liker jeg at Marthe er så sabla flink til å skrive!

Bilde lånt fra Marsipan og smilefjes
Se de fine tømmerveggene! *elsk*

Om du ikke har vært inne på bloggen til Marthe, synes jeg det er på høy tid! Som dere skjønner er jeg fortsatt veldig beundret av Marthe, og jeg gleder meg til den dagen vi møtes i levende live! Jeg lover å ikke være stalker-aktig altså, jeg tror egentlig det vil være som å møte noen jeg føler jeg har kjent i mange år ;)

//
I want to share some bloglove with you today! The inspiring blog "Marsipan og smilefjes" is one of my favourites, and the girl writing it, is such a nice and beautiful person! I love her style and she's actually the reason why I started doing DIY projects. Visit her blog and see what I'm talking about!

10 kommentarer:

Takk for tips! Alltid kjekt å oppdage nye blogger der ein kan hente masse god inspirasjon:)
Silje

Enig! Husker fremdeles at du sendte meg link til bloggen hennes da jeg fortalte at jeg var gravid med E:) Husker hun skrev SÅÅ fint om graviditeten med datteren:)
H ser ofte skiskyttersvogeren hennes på jobben, og da sier jeg at jeg nesten kjenner svigerinna hans, haha ;P

Marsipan og smilefjes er en av mine favoritter også. Skriver utrolig bra! :)

Hei du søte,
først og fremst må jeg takke for alle fine ord du legger igjen hos meg.
Jeg har ikke så mye fritid for hånden om dagen, så jeg får ikke besøkt deg like ofte som jeg ønsker, men vit at jeg setter pris på dine besøk inne hos meg.

herlig med slik framsnakking! Du er bare god!

Ikveld skal jeg bake 100 cupcakes til Kiwi, både spent og litt nervøs. Skummelt med sånne proffe kunder, men jeg skal nok få det til *blunke*

Ønsker deg en alle tiders lille-lørdag!
klem og smil
-Maia

Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

Hei vennen!:)
Fremsnakking er topp synes jeg...så bra konsept...burde vurdere det engang selv i grunn:)

...dessuten er jeg såååå enig med at Marthe fortjener fremsnakking! Nyyyyydeligst jenta...!:)

Forresten, du lurer kanskje på hvorfor jeg plutselig "went radio silent"...*ler* Men var rett og slett forkjølelsen som tok meg gitt..her var det 40 i feber og heil pakke...litt bedre nå...takk og lov!:)

...vi ble faktisk syke alle tre! Ferdinand var hos dyrlegen i går...han er på antibiotika..så blir nok frisk som en fisk snart igjen han også:)

...men vi bør jo få til en "gaveoverrekkings-date" snaaart!:)
Jeg melder deg!:)

Stoooor klem til favis-naboen min:)

Å herlighet Ann Merete!! Nå har jeg gledestårer i øynene! Har akkurat hatt høytlesing til mannen og en kamerat av han! Tusen, tusen takk skjønne, fine du! Tenk å bli fremsnakket på en så fantastisk fin måte. Jeg blir nesten litt sånn målløs glad. Og det er så vannvittig rart å lese hva andre mener om en. Særlig når det er så fine ord.

Du har liksom alltid vært tilstede i min bloggverden, og det er jeg så glad for:-) Din blogg var fast stoppested, selv den som ikke handlet om interiør, bare din oslohverdag. Og jeg ble glad i deg:-) Og jeg gleder meg virkelig til den dagen vi skravler hull i hodet på hverandre og mimrer (ja, mimrer) om bloggtida vår:-) Har skikkelig lyst til å komme ned til bloggtreffet i april, men jeg har så mye på planen at jeg må telle litt på knappene.

Takk igjen Ann Merete, nå skal jeg hoppe til sengs med et stort smil om munnen:-)

Du er gull!

Klemmer fra Marthe

Enig! Det er så mye fint :))

Heia deg for fremsnakkinga og heia Marthe! Hun fortjener alle gode ord og alle fine ting som kommer hennes vei om dagen :)
Jeg er så heldig å ha denne jenta i mitt liv og jeg kan love at hun er særs god på skravling. Type hølihuetskravling. Og mye latter.
At man ser MARTHE i hver en vegg i Strynehuset gjør jo ikke ting noe værre akkurat :)

Yes! Eg elsker tips om verkelig gode blogger, og no vart eg verkelig frista til å sjekka ut Marsipan og Smilefjes :-) Du er god på framsnakking, I like it. Det er alt for lite framsnakking i samfunnet vårt, me burde hatt krav om å driva framsnakking av minst 1 per veke, sånn reint privat meiner eg :-) Nett som me må føra x-antall avvik på jobb per år.

No skal eg til "Stryn", tjohooo!

Klem Eli

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)