2. desember 2012

Årets adventskalender (DIY)

Det bor ingen barn i dette hjemmet (ikke sånn aldersmessig ihvertfall... haha), men en adventskalender må vi ha åkke som. Jeg hadde lyst til å lage et tre på veggen til å henge pakker på, og må berømme naboenes tålmodighet over bankinga mi her om dagen.. ikke bare bare å bo i blokk og skulle slå en haug med spikere i veggen (i ei skapdør egentlig). Noen tenker sikkert at jeg har ødelagt veggen nå, men jeg har troen på at sparkel og maling fra førstehjelpsskrinet fikser opp i det... seinere.



Kalenderen henger i en gang uten vinduer, og jeg måtte sette opp arbeidslampa for å få til noen bilder. (Ingen overraskelse at jeg ønsker meg fotolamper til jul...? :))

Sånn gjorde jeg det....
Først målte jeg og banket i alle spikerne. Det gikk litt på innfallsmetoden, men linjal og blyant var veldig fint å ha. Deretter tok jeg et svart garnnøste som jeg surret i alle mulige vinkler og retninger mellom spikrene. Jeg startet med ytterkanten og lagde den litt tjukkere enn det i midten.
Jeg har brukt gaveposer fra Kremmerhuset og har limt på små hjerter på datoene, og hengt dem opp med små klesklyper på treet. Gaveposene ble egentlig litt store og dekker jo over nesten hele treet, så jeg henger ikke opp alle posene på en gang.

I toppen av grana hang jeg selvfølgelig en av leirestjernene mine ;)
Noe mer pynt på treet har det ikke blitt, men jeg liker uansett det geometriske med det hele. Og siden posene er så store trenger jeg vel muligens ikke mer...?

Denne kalenderen er fra meg til min kjære. Selv får jeg også faktisk adventspakker i år! De er ikke hengt opp og pakkes muligens inn to minutter før de pakkes opp igjen, men bare det å ha fått en pakkekalender er stor stas for en juleglad person som meg! :)


//
This year's advent calendar.
There are no children in our home (not by age at least..haha), but that's not a good reason for not having an advent calendar!
I made this tree out of nails and yarn, and decorated the bags with small hearts.
This calendar is for my boyfriend, but I actually get advent gifts this year as well! Lucky me :)

4 kommentarer:

Så stilig adventskalender. Skulle ønske jeg også hadde en :)
Og de posene var jo geniale!

OMG! For en jobb og for en kreativitet - u rock!

Jeg håper din første søndag i advent har vært aldeles nydelig!
Stor og god klem fra Frøken Fabelaktig!

Så morsomt og kult! Heldig han der samboeren din ja! :)
Herlig at du får kalender(gaver) du også! Her i huset må jeg bare fikse til meg selv, men det blir vel noen små "kalendergaver" på meg også i tida framover, hi hi....
Håper du nyter adventstiden!
Klem fra Carina

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)