1. november 2012

Fra en annen vinkel

Jeg tror ikke jeg har vist bilde fra denne kanten av stua før?
Jeg er veldig (litt for mye) glad i vår 46" store TV, men den er kanskje ikke et yndet fotoobjekt.



Stua vår er litt sånn "litt av hvert", men jeg liker den veldig godt. Det kommer aldri til å bli noe fullstendig design-svarthvitt-hjem her, til det er jeg for glad i farger og personlige ting - SELV om jeg liker sånn svart-hvitt-design-stil veldig godt altså. Det er liksom ikke så lett å gjennomføre uten å bytte ut ganske mye av inventaret.. Jeg er ikke så fan av å kaste ut ting som er fullt brukbare bare fordi trenden er blitt en annen, dessuten er jeg tilhenger av ikke så altfor dyre (men fine) løsninger. Det finnes jo mange fine møbler selv om de ikke koster skjorta! :)
Noen utskiftninger blir det jo etter hvert som man flytter og kanskje ikke får plass, på grunn av f.eks. planløsning (eller slitasje). Men ikke så mye på grunn av trendskifter egentlig.

(Og selv om jeg noen ganger selvfølgelig har veldig lyst til å skifte ut ting fordi trenden har blitt en annen, vinner som regel fornuften... dessuten skal det sies at stilen min (og innredningen) har gått fra mørkt til lyst de siste årene, så jeg er ikke helt konsekvent altså!) :)




I tillegg eier vi ikke leiligheten vi bor i, og da er det jo begrenset hva man kan (og gidder) å gjøre. Hvite gulv er jo f.eks. veldig i vinden, men jeg er egentlig veldig fan av originale tregulv slik vi har her. Skal aldri si aldri om at vi noen gang kommer til å ha hvite gulv i et fremtidig hjem (som vi eier), men akkurat nå er jeg happy for disse tregulvene.

Veggene er malt i Hvit antikk (Flügger) og ser egentlig lysegrå ut mot det hvite taket. I like :)



Spisebordet har jeg arvet og malt hvitt.
Stolene er fra Skeidar, samt IKEA (de på hver ende).
Hyllene er enkelt og greit Billy fra IKEA.
TV-benken er fra A-møbler.
Den lysebrune lenestolen som såvidt kan skimtes er et bruktkjøp min kjære gjorde en gang.
Gul puff fra Kremmerhuset (som jeg var så heldig å vinne!)
Taklampa er fra Bohus

Jeg har forresten trukket ut Marianne med MarianneBloggen som vinner av ei pakke med "griffelstickers" fra Granit! De er snart på vei i posten :)

//
I don't think I've posted a picture from this angle of our livingroom before (the photo on top). Our home is actually a "bit of this and that", and I like it like that. We will never have a design black & white home, although I like that style a lot. I'm not a fan of tossing furnture out because the trend has changed. And I like colors and things that are personal - with a history.

5 kommentarer:

Synes det er flott med alle som ikke følger trendene slavisk. Selv bor jeg i en prestebolig og det er begrenset hva en kan gjøre, men når veggene er lyse, er jo mye gjort.

loving those pops of glorious blue!

hope you'll stop by...i am now happily sharing photos and info about my paris trip!

smiles to you.

michele

Tv-kroken er ikke den mest fotograferte plassen her i huset heller nei. Tror jeg har et blogginnlegg derfra bare.

Her er det heller ingen trendy stil. Men plukker opp det jeg liker og har en mix av gammelt og nytt, rustikk og glamour.

Ha en fin kveld

Klemmer fra Lottemora

Det viktigste er jo at man skal trives i sitt eget hjem, og med alle trendene som kommer og går, så er det rett og slett umulig å hoppe på alle. Det er jo ikke alle trendene som faller i smak heller for den saks skyld! ;)
Deilig ellers med fredag, og det hørtes ut som om du hadde en flott helt foran deg, selv om mannen er avgårde! :)
Kos deg masse, fine, så kommuniseres vi! :)
Klem fra Carina

Synes du har en veldig fin og koselige stue.
Liker veldig godt pynten du har på bordet - alt sammen.
Har begynt å spare på lyspærer nå etter å ha sett her hos deg.
Tror vi har like stoler fra Skeidar.
Og den puffen skulle jeg gjerne hatt.
Prøver meg på å strikke en nå, får se hvordan det går.

Fin ny uke til deg!
- AC

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)