25. november 2012

Black & Gold (DIY)

Gull er definitivt hot om dagen, og sammen med svart blir det en lekker kombinasjon!

Jeg har fundert på om jeg skal skaffe meg et putetrekk med gullpaljetter for å få litt gull inn i heimen, men siden H&M Home er utsolgt for sin utgave og jeg ikke hadde lyst til å bruke opp mot tusen kroner på et trekk fra andre leverandører, tok jeg i bruk kreativiteten.


Jeg kjøpte et lerret hos Søstrene Grene som jeg malte svart. Jeg bestilte masse bittesmå gullpaljetter på ebay, og mens jeg ventet på dem funderte jeg på hva slags motiv jeg skulle lage. Jeg har vært innom pluss, pi og andre symboler, før jeg endte opp med noe jeg lagde fra eget hode. Noe geometrisk måtte det bli :)

Jeg brukte et lim som heter "stone glue" fra Panduro, det blir gjennomsiktig når det tørker og skal holde bra. Det er ikke noe hurtigtørkelim, men det er jo viktigere at det ikke blir paljetter utover hele leiligheten enn at det tørker fort!


Jeg ser at jeg må fikse litt på det, men akkurat nå er det andre hobbyprosjekter som får oppmerksomheten. Jeg har ei kreativ helg og får mange ideer ut fra hjernen og i praksis!
Noen juleforberedelser blir det jo, og i dag er det julepynt som er i fokus. Gleder meg til å vise fram når jeg blir ferdig!


//
Gold is hot, and combined with black it's delicious!
I've been wondering about buying a cushion with gold sequins, but as H&M Home were sold out and I refuse to spend a lot of money on it, my creativity had to to the job.
I painted a canvas black and glued gold sequins in a geometric pattern to it.
This weekend is really a creative one, and some projects are no longer just ideas... :)

6 kommentarer:

Tips: Bohus har til 199;- og i dag såg eg at HM hadde fått inn igjen :-)

Kjempekult bilde!

Jeg kunne også tenk meg en gullpute, men å betale over tusen for en pute det gjøre jeg bare ikke! Greit med billige alternativerfra kjedebutikkene ;-)

God søndagskveld videre til deg !

Så kjekt med slike kreative prosjekter. KJekt å være i et kreativt modus også. Håper det kommer til meg snart...hehe Ha en finfin uke!

Utrolig stilig! Takk for inspirasjon :)

Kjempeflott! Jeg har gledet meg til å se innlegget med gullpaljettene dine etter en instagram titt. Dette var virkelig skikkelig stilig! Du er kreativ til hundretusen, og da trenger du ikke puter til flere tusen! ;-)

Tusen takk for koselig eksamenshilsen. Jeg skal nok få litt juletid også, men det blir etter den 6.desember. Likevel lurer jeg inn en IKEA juletur, litt gløgg og en adventsstake før det.

Jeg gleder meg til å se juleprosjektene dine. Kos deg! -og ha en vidunderlig god uke!

Sååå kult! Du er så kreativ :D
Det var kjempekos å snakke med deg igjen i går.

Klem Renate

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)