28. oktober 2012

DIY - veggkalender

De som kjenner meg veit at jeg liker å planlegge. Jeg noterer det meste som skal skje og liker å ha oversikt! Kalenderbøker har jeg hatt så lenge jeg kan huske, og selv om både mobil, PC og alskens elektroniske hjelpemidler prøver å gjøre det de kan for å lette hverdagen min, sverger jeg hvert eneste år trofast til kalenderboka mi. Til tross for (vennskapelig) mobbing fra kolleger og andre som synes jeg er håpløst gammeldags der jeg stadig noterer ting ned i boka mi, er det mye som skal til før jeg går inn i et nytt år uten ei fin ny kalenderbok der jeg allerede har fylt ut bursdager, helligdager og andre ting jeg vet skjer det neste året. Jeg virkelig koser meg når jeg kan dille med sånt. Noen som kjenner seg igjen? :)

Siden jeg nå er en slik planlegger liker jeg også veldig godt kalendere eller todo-lister til å ha på veggen. Både Ferm Living, Granit og andre butikker har ferdiglagde veggklistremerker og disse har jeg (selvfølgelig) kikket på en stund. Da jeg besøkte den nyåpnede Granit-butikken på Grünerløkka oppdaget jeg at de har svarte veggklistremerker uten noe som helst tekst, og ideen om å lage en helt egen kalender vokste fram i hodet mitt. Som tenkt så gjort!


En pakke med fem ark (griffelsticker, som Granit kaller dem) koster 79 kroner, så jeg følte jeg endte opp med en ganske grei pris på veggkalenderen vår. Jeg pimpet den opp med litt klistremerker, et Therese Sennerholt-kort og litt tape, så ble den jo i grunnen ganske kul der på kjøkkenveggen. (Bare se på før-bildet under her). Nå kan vi (jeg) planlegge, skrive opp middager og i det hele tatt... få enda mer utløp for planleggeren i meg, haha :)

Tusjen er også kjøpt på Granit, og den er det bare å vaske vekk med vann når uka er over.
Arkene er veldig lett å fjerne igjen, så man trenger ikke være redd for merker på veggen eller noe. Bare vær oppmerksom på at de helst ikke skal brukes på tapet.



Brødboksen er forøvrig et loppemarkedfunn. Den var opprinnelig knæsjoransje, og jeg veit at enkelte retrohjerter vil briste når jeg forteller at jeg spraylakkerte den svart - men for oss passet nok det best :)

//
I'm a planner and I love to write down birthdays, plans and events into my calender book. Some might think that I'm hopelessly old fashion, but I don't care. I don't think mobile devices or computers can help me the same way my books does :) I also love those wallsticker calendars, and I made one from black wallsticker sheets from Granit. I pimped it with some stickers, a postcard and some neon tape and I think it turned out really cool on our kitchen wall. The white pen (also from Granit) can be washed of with some water :) Are you a planner?

3 kommentarer:

Kjempefint og praktisk! Bare så utrolig synd at Granit ikke har nettbutikk...

Så fint :) Takk for tips, jeg er en liten systemfreak så dette passet meg perfekt!
Klem Renate

Så smart! Og utrolig kult :-) har nettopp bladd meg igjennom bloggen din. Kommer nok oftere innom her!
Hilsen Lene

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)