12. juni 2012

Back from Manchester!

Vi er tilbake i Norge etter en liten helgetur til Manchester!
Turen inneholdt både god mat, litt shopping og trasking, men høydepunktet var nok Coldplay-konserten vi hadde gledet oss til så lenge! Av en eller annen grunn tok jeg ikke særlig mange bilder med kameraet, jeg orket rett og slett ikke å drasse det med meg. Bilde fra hotellrommet ble det, ellers noen snapshots fra mobilen her og der.


Vi bodde på The Palace Hotel, et firestjerners hotell i Oxford Street rett ved togstasjonen. Etter å ha lest en del tilbakemeldinger på TripAdvisor (etter vi hadde bestilt) satt jeg igjen med inntrykk av at hotellet ikke fortjente 4 stjerner og at bygget, som var et forsikringsbygg på 1800-tallet, var skummelt og slitt. Vel, noe av det stemte kanskje, men rommet vi fikk var ihvertfall supert! Så skal du dit; be om rom 330, men ikke bry deg med å betale 140 kroner for frokosten, kanskje... ;)
Dessuten er det ganske lytt.. ble litt for godt kjent med naboene en natt der, kan man si :-D

Ellers lå det veldig sentralt til, og vi gikk en tur til et svært shoppingsenter en dag. Og på veien var det selvfølgelig nok av pub'er og spisesteder. Vi spiste blant annet italiensk en dag og tok selvfølgelig noen glass på ei lokal bule.

Jeg måtte selvfølgelig innom New Look for å bruke opp noen pund.

Italiensk! Parmapizza er alltid en vinner!

 Oxford Street, hotellet er det brune med tårnet helt i enden til venstre.

Høydepunktet var som sagt Coldplay-konsert på Etihad Stadium (hjemmebanen til Manchester City). 50 000 mennesker proppet det gigantiske anlegget helt fullt, og vi fant heldigvis noen fine plasser litt oppe i første tribune. Selv om vi stod aller lengst fra scena hadde vi super utsikt og god oversikt over alt som skjedde. 

 Coldplay har ikke bare bra musikk, de legger en utrolig stilig ramme rundt konsertene med masse lys, effekter, fyrverkeri som dere ser på bildet: Badeballer!

Alle publikumere fikk utdelt et bånd til håndleddet som lyste opp i forskjellige farger og mønster under konserten! Veldig kult!

Min kjære var fornøyd med denne julegaven, ja :)

3 kommentarer:

Velkommen hjem, fra det som ser ut som en fab tur :)

Fin tirsdagskveld!
klem

Å, det så flott ut! Også Coldplay da. En stor favoritt hos meg. :)

Tenker dere hadde en kos og opplevelsesrik tur.
klemklem

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)