24. mai 2012

Lunsjtips: Bagel

Mange kjenner kanskje til lunsjstedet "Bagel & Juice"?
Jeg har funnet ut at man enkelt kan lage slike deilige bagels selv!
På Rema 1000 (og sikkert i andre butikker?) selger de bagels med sesamfrø og på dem kan man jo legge på det man vil av godsaker.

Dette er favoritten min:
Først deler jeg bagelen i to og varmer den litt i brødrister.
Smører på Philadelphia-ost på begge delene.
Legger på salat, kokt skinke (gjerne krydderskinke!), paprika, rødløk og agurk.
Kjapp og utrolig god lunsj som spises veldig godt sammen med appelsinjuice!

Andre påleggstyper man kan bruke er f.eks. brie, salami, bacon, tomat, .... det er egentlig bare opp til fantasien! Del gjerne noen gode påleggstips i kommentarfeltet! :)


Nå skal jeg ha i meg denne deilige saken her før jeg stikker ut på seminar. Jeg startet dagen med hjemmekontor, og det er i grunnen koselig å sitte med radio på i bakgrunnen, sola som skinner inn vinduene og kattepusene som leker bajas rundt meg. Jobbing kan forenes med kos :)

4 kommentarer:

Den så deilig ut! Godt tips det der - Bagel % Juice er jo ikke billigst - men å, så godt! Mitt tips er å droppe light-utgaven av Philadelphia på de der, det er verdt det synes jeg:)

Hei på deg:)
Ja, skal si det er et deilig område vi bor i ja:)
Rusler rundt her med pusen stadig vel vi....du må gjerne hilse om du skulle se meg altså:)
Alltid hyggelig å bli kjent med nye mennesker, og særlig søte mennesker med like interesser:)

Du bor i en av de gule blokkene i west egebergsgate du også?
Hvilket nummer tro?

Elsker å rusle rundt inne på kirkegården også....er så utrolig rolig og deilig der om sommeren:)
.....og Ferdinand-pusen er jo så glad i å være med på tur dr..stort sett overfall;) masse fugl der, som han elsker titte på......men med "båndtvang" er det jo ikke helt de store jakte-aktivitetene da*ler*

....du, den gule buksen under her....er ikke det den man kaller "gullregn" da? Litt usikker, men...
Forresten digger jeg kjøkkenet! Må nesten gjøre noe på vårt snart også.....


....nå sitter jeg og fikser dekor og greier til et urdrikningslag for en venninne i morgen....klippe, lime, klippe, lime...*ler*

Ønsker deg en flott helg og pines:)
Klemmer

Skriver på iPad.....så den retter rart..men forhåpentligvis skjønner du d meste..*ler*

Jeg lager også sånne og sverger til bagels fra Rema :) YUMMI!

Jeg har flyttet bloggen min og håper du vil følge meg her inne fabelaktigebloggen.blogspot.com

Jeg håper du har hatt en finfin pinse og at du har hatt sol og varme.

Stor og god klem
Maia

Legg inn en kommentar

Takk for alle fine kommentarer! :)

På grunn av noe kjedelig spam, har jeg skrudd på ordbekreftelse for en stund. Håper det går greit!:)